Tuesday, September 27, 2011

Rob van der Zwaan

    Terwijl vooraf alle Dutch Supercar Challenge-ogen in Oschersleben op titelverdediger Arjan van der Zwaan waren gericht, heeft juist broer Rob van der Zwaan afgelopen weekend een prachtige prestatie geleverd. Op het Duitse circuit boekte Rob met racepartner Elmar Grimm naast een tweede plaats bovendien een prachtige zege. Arjan had daarentegen de pech dat zijn DTM Audi TT-R met remdrukproblemen te kampen kreeg en viel beide manches vroegtijdig uit.

    De racende broers Van der Zwaan maken een totaal verschillend Dutch Supercar Challenge-seizoen mee. Terwijl de GT-kampioen van 2007 Arjan van der Zwaan zich na de eerste drie DSC-weekenden wederom in de top van het klassement had genesteld, was het Rob die vanwege aanhoudende technische problemen amper aan racen toekwam. ,,Naast een kapotte versnellingsbak hebben we ook diverse keren elektronische problemen gehad. Ik had tijdens de eerste drie raceweekenden nog maar 12 rondjes in de auto gezeten’’, vertelt Rob van der Zwaan, die er lachend aan toevoegt: ,,In Oschersleben had niemand in de gaten dat ik meedeed. Er was zelfs iemand die vroeg bij welk team ik sleutelde.’’


    Armen de lucht in
    Tijdens de tweede manche op zondag 13 juli had de vanaf pole-position gestarte Rob van der Zwaan de pech dat hij al in de eerste bocht werd aangetikt door een concurrerende wagen. ,,Gevolg was dat ik helemaal van achteren aan een inhaalrace moest beginnen’’, vertelt Rob. ,,Dat ging uitstekend want ik haalde de ene na de andere wagen in. Toen ik halverwege het stuur overgaf aan Elmar Grimm, lag ik zelfs aan kop. Door de winst van zaterdag hadden we wel extra ‘succes-seconden’ gekregen en moesten wij langer stilstaan tijdens de verplichte pitstop. Daardoor verloren we een plekje. Maar de tweede plaats was uiteraard ook een mooi resultaat. Bovendien had ik een dag eerder geleerd hoe je op het podium moet staan.’’ Lachend: ,,Dus heb ik mijn armen dit keer wél enthousiast de lucht in gegooid.

    Source URL: https://vanderzwaan4.blogspot.com/2011/09/rob-van-der-zwaan.html
    Visit vanderzwaan4 for Daily Updated Hairstyles Collection

No comments:

Post a Comment